Για την εύκολη ανάγνωση σε κινητά, κάντε διπλό ταπ στην περιοχή της σελίδας που σας ενδιαφέρει.

Μπάφι - Μόλα, από ανατολικό Όρνιο

2 Αυγ 2017     Τελευταία ενημέρωση Αυγ 2018
Savvas Hiker

Γενικά

Μία από από τις βασικές διαδρομές που ξεκινούν από το καταφύγιο Μπάφι. Αυτή πάει στην "περιοχή δασικής αναψυχής" της Μόλας από το ανατολικό Όρνιο, ενώ μπορούμε να πάμε και μέσω Λυκοποριάς ή από το Αυγό (και τις εκεί πηγές).
   Μπορεί είτε να γίνει σκέτη με επιστροφή, σαν βόλτα, είτε σαν συνέχεια άλλης διαδρομής, είτε σαν συνδετήρια προς Λημικό, Σαλονίκι, Κατσιμίδι, κλπ για πιο πέρα.

Είναι ανάλογης δυσκολίας με τη διαδρομή Μαυροβούνι (Καζίνο) - Μπάφι, ή λίγο μεγαλύτερης όταν εκτελείται σαν επιστροφή, ίδιας απόστασης και χρόνου, και πάλι με συνεχώς παρακείμενη άσφαλτο είτε για περιπτώσεις ανάγκης είτε σαν εναλλακτικό δρομολόγιο επιστροφής, δηλαδή για πεζοπόρους σχεδόν όλων των ειδών.  Όμως προσοχή, ανάλογα τον καιρό, ανάλογα την εποχή, και ανάλογα την κατάσταση του εδάφους, γιατί το βουνό ουδέποτε αστειεύεται και πάντα χρειάζεται σεβασμό.

Στοιχεία

Μπάφι - ανατολικό Όρνιο - Μόλα

Η διαδρομή από το μονοπάτι:

Ζώνη ύψους  : 1.020μ--1.200μ
αΥΔμ  : (μετάβασης) +105  (επιστροφής) +240
Απόσταση  : 3,6χλμ

ΩΠ  : (μετάβασης) 1ω15λ     (επιστροφής) 1ω35λ
Συντ.Δυσκολίας  : (μετάβασης) 5,8/10     (επιστροφής) 6,6/10

Χάρτες

► Η διαδρομή σε αρχείο gpx, για κινητά ή συσκευές με πρόγραμμα ή app GPS
( άρθρο:  GPS για πεζοπορία στο βουνό, στο κινητό )

► Η διαδρομή σε αρχείο kmz, για πρόγραμμα ή app Google Earth

Γραμμές:
Τα χρώματα δεν αντιπροσωπεύουν σημάνσεις στη διαδρομή.
 Πράσινη     Τμήμα ασφάλτου
 Καφέ     Τμήμα χωματόδρομου
 Μαύρη     Γενικά βατό ορεινό μονοπάτι
 Κίτρινη     Μονοπάτι χωρίς σήμανση, ή πρόχειρη σήμανση, δύσκολης ακολούθησης σε κακές καιρικές συνθήκες ή τη νύχτα.
 Μπλε    Μονοπάτι χωρίς σήμανση, δύσβατο ή κλειστό κατα περίπτωση.

Διάφορα

Η σήμανση δεν είναι πυκνή και άρα ασφαλής αλλά αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, όταν δεν υπάρχουν χιόνια, γιατί το μονοπάτι είναι έντονα πατημένο και εμφανές.

Η διαδρομή ξεκινά από το πάρκινγκ του καταφυγίου Μπάφι (σημείο w076 στον ένθετο χάρτη) και πάει ανατολικά, μέσα από τον πρώην "βοτανικό κήπο" (το ξέφωτο). Μέσα στο ξέφωτο μην ψάχνετε για το μονοπάτι της διαδρομής, θα το βρείτε να μπαίνει στο δάσος στην απέναντι άκρη εντελώς αντίθετα από το πάρκινγκ, κάπου προς το χαμηλότερο σημείο. Το μονοπάτι ανηφορίζει στο δάσος και συναντά την άσφαλτο, σύνολο 10λ μέχρι εδώ, την οποία περνάει κάθετα συνεχίζοντας ψηλότερα από αυτήν.
   Μετά από ακόμη 13λ κατεβαίνει σε διασταύρωση της ασφάλτου - είναι η επόμενη από τη διασταύρωση για Φλαμπούρι. Από τη διασταύρωση μπαίνει πάλι στο δάσος ανάμεσα στην άσφαλτο που πάει στις κορυφές και στην άσφαλτο που πάει στη Μόλα, οδεύοντας  πλέον απρόσκοπτα προς τη Μόλα.

Καθ'οδόν, σε οποιαδήποτε διακλάδωση του μονοπατιού, συνεχίζετε "ευθεία".

Τελικά το μονοπάτι μετά από περίπου 30-35λ από τη διασταύρωση της ασφάλτου, βγαίνει πάλι στην άσφαλτο πάνω από τον Άγιο Πέτρο. Εκεί στην άσφαλτο είναι και η ομώνυμη πηγή.

Το εκκλησάκι του Αγ.Πέτρου

Στην ουσία, πρακτικά έχουμε φτάσει στην περιοχή Μόλα. Το τέλος της διαδρομής μέχρι το "τυπικό" σημείο της περιοχής της Μόλας η οποία εξαπλώνεται προς διάφορες κατευθύνσεις, έχει πλέον δύο περιπτώσεις.
     - Είτε για 3λ κατηφορίζει κάτω από τον Άγιο Πέτρο, προσπερνώντας από δεξιά και το εκκλησάκι και το υπαίθριο θεατράκι για χαμηλότερα, μπαίνει στο πανέμορφο ελατόδασος και συναντά τη διακλάδωση του μονοπατιού που έρχεται από τον Χάραδρο. Για το "τυπικό" σημείο της Μόλας, στη διακλάδωση στρίβουμε αριστερά (δυτικά) ακολουθώντας το ελισσόμενο μονοπάτι για 5λ.
     - Είτε, καλύτερα για όσους δεν έχουν ακόμη αντίληψη της περιοχής, κατεβαίνοντας στην άσφαλτο από το μονοπάτι, την ακολουθούμε προς τα αριστερά (δυτικά) μέχρι τη διασταύρωση με τις κλειστές μπάρες. Εκεί παίρνουμε τον δεξιό δρόμο και στην επόμενη διασταύρωση πάλι δεξιά, για συνολικά 6λ μετά τις μπάρες.

Η πηγή στον Άγιο Πέτρο

___

Βλέπε στα "Χρήσιμα" την πρόβλεψη και την κατάσταση του καιρού, από κάμερες και σταθμούς σχετικούς με την περιοχή της διαδρομής