23 Μαι 2016 ανανέωση Δεκ 2021
Savvas HikerΠοιες είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες που συνδέουν άμεσα την Πάρνηθα, έστω τους πρόποδες, με την Αθήνα των εκατομμυρίων κατοίκων;
Απάντηση : καμία!
Αν το βάλετε πείσμα να πάτε, ντε και καλά, χρησιμοποιώντας τις δημόσιες συγκοινωνίες - έστω μέχρι τους πρόποδες - θα ανακαλύψετε διάφορα.
- - -
[ ανανέωση Δεκ 2021 ]
Ο ΟΑΣΑ επανέφερε τους χάρτες όπου μπορεί κάποιος να δεί οπτικά και συγκεντρωτικά τις διαθέσιμες διαδρομές για μια περιοχή.
- - -
Στην εποχή μας, κάθε πέρσι και καλύτερα, φοβερή πρόοδος, για να πας με τα μέσα μαζικής μεταφοράς από την Αθήνα απλά μέχρι τους πρόποδες της Πάρνηθας πχ στους Θρακομακεδόνες, ή στη Φυλή ή στο Τατόι, θες οπωσδήποτε δύο συγκοινωνίες - για Μετόχι (τελεφερίκ) ή Αγία Τριάδα Πάρνηθας δεν υπάρχει μέσο μαζικής μεταφοράς. Tο πιθανότερο τρεις, μπορεί τέσσερις, και ανάλογα για ποιο σημείο. Θέλει περπάτημα, και θες κάτι χρόνους αναμονής στις στάσεις της τάξεως μισής ώρας και βλέπουμε - για να πάρεις το πρώτο μέσο, και άλλη τόση για το δεύτερο, κοκ.
Στη συνέχεια, δεδομένου ότι μετά το βουνό θες και να επιστρέψεις, είσαι και ψιλοκουρασμένος, βάλε άλλη τόση ταλαιπωρία και χρόνους αναμονής για πίσω, και δεν συζητάμε αν θα περιμένεις στο κατακαλόκαιρο ή αν θα κάνει ψόφο. Οπότε, παρατάς την περαιτέρω έρευνα, βάζεις βενζίνη στο ΙΧ, και πας από δω που πάνε και οι άλλοι.
Αν έχεις δικό σου αυτοκίνητο.
Βλέπε, αν δεν είσαι φοιτητής, ή αν δεν είσαι μεροκαματιάρης, ή αν δεν είσαι άνεργος, και άλλα τέτοια κατάπτυστα και σπάνια, που αφορούν το 0,5% της κοινωνίας ας πούμε, για αυτό και δεν λαμβάνονται υπόψη στους σχεδιασμούς των συγκοινωνιών, υποθέτω δηλαδή. Διότι ως γνωστόν οι χρήστες των δημόσιων συγκοινωνιών είναι στη συντριπτική πλειοψηφία κουρσάτοι και μάλιστα με πορτοφόλια για βενζίνες μέχρι τα βουνά.
Και στην εποχή της κρίσης, ε;
Πάμε πιο κάτω.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες που, από την Αθήνα, εξυπηρετούσαν κάποτε τις άμεσες προσβάσεις προς την Πάρνηθα, με τη διακοπή τους έχουν δημιουργήσει διάφορα πρακτικά προβλήματα στην πρόσβαση και εν τέλει στην ποιότητα της επαφής μας με το φυσικό περιβάλλον. Δηλαδή κακό και για εμάς και για το περιβάλλον.
- Το ένα είναι καθαυτή η διακοπή της πρόσβασης με δημόσια μέσα.
- Το άλλο είναι ότι είσαι υποχρεωμένος να επιστρέψεις στο ίδιο σημείο που ξεκίνησε η διαδρομή σου στην Πάρνηθα, διότι πολύ απλά εκεί άφησες το ΙΧ. Αυτό, όσοι ασχολούμαστε με το βουνό ξέρουμε ότι δημιουργεί μια αλυσίδα άλλων στραβών πραγμάτων σε αυτά τα μέρη.
- Το τρίτο είναι ότι έτσι αυξήθηκε κατακόρυφα η επισκεψιμότητα στο βουνό των... ΙΧ.
Και μεταξύ μας τώρα.
Αν οι τρεις αυτές κατευθείαν γραμμές (τόσες ήταν οι βασικές, Αθήνα - Φυλή, Αθήνα - Μετόχι/Τελεφερίκ - Αγ.Τριάδα Πάρνηθας, Αθήνα - Θρακομακεδόνες), συν μια για Τατόι τώρα που αποτελεί δημόσιο κτήμα, λειτουργούσαν μόνο τα Σαββατοκύριακα, δηλαδή όταν τις χρειαζόμαστε περισσότερο, υπήρχε περίπτωση να έχουν οικονομική ζημία;
Στη συνέχεια, δεδομένου ότι μετά το βουνό θες και να επιστρέψεις, είσαι και ψιλοκουρασμένος, βάλε άλλη τόση ταλαιπωρία και χρόνους αναμονής για πίσω, και δεν συζητάμε αν θα περιμένεις στο κατακαλόκαιρο ή αν θα κάνει ψόφο. Οπότε, παρατάς την περαιτέρω έρευνα, βάζεις βενζίνη στο ΙΧ, και πας από δω που πάνε και οι άλλοι.
Αν έχεις δικό σου αυτοκίνητο.
Βλέπε, αν δεν είσαι φοιτητής, ή αν δεν είσαι μεροκαματιάρης, ή αν δεν είσαι άνεργος, και άλλα τέτοια κατάπτυστα και σπάνια, που αφορούν το 0,5% της κοινωνίας ας πούμε, για αυτό και δεν λαμβάνονται υπόψη στους σχεδιασμούς των συγκοινωνιών, υποθέτω δηλαδή. Διότι ως γνωστόν οι χρήστες των δημόσιων συγκοινωνιών είναι στη συντριπτική πλειοψηφία κουρσάτοι και μάλιστα με πορτοφόλια για βενζίνες μέχρι τα βουνά.
Και στην εποχή της κρίσης, ε;
Πάμε πιο κάτω.
Οι δημόσιες συγκοινωνίες που, από την Αθήνα, εξυπηρετούσαν κάποτε τις άμεσες προσβάσεις προς την Πάρνηθα, με τη διακοπή τους έχουν δημιουργήσει διάφορα πρακτικά προβλήματα στην πρόσβαση και εν τέλει στην ποιότητα της επαφής μας με το φυσικό περιβάλλον. Δηλαδή κακό και για εμάς και για το περιβάλλον.
- Το ένα είναι καθαυτή η διακοπή της πρόσβασης με δημόσια μέσα.
- Το άλλο είναι ότι είσαι υποχρεωμένος να επιστρέψεις στο ίδιο σημείο που ξεκίνησε η διαδρομή σου στην Πάρνηθα, διότι πολύ απλά εκεί άφησες το ΙΧ. Αυτό, όσοι ασχολούμαστε με το βουνό ξέρουμε ότι δημιουργεί μια αλυσίδα άλλων στραβών πραγμάτων σε αυτά τα μέρη.
- Το τρίτο είναι ότι έτσι αυξήθηκε κατακόρυφα η επισκεψιμότητα στο βουνό των... ΙΧ.
Και μεταξύ μας τώρα.
Αν οι τρεις αυτές κατευθείαν γραμμές (τόσες ήταν οι βασικές, Αθήνα - Φυλή, Αθήνα - Μετόχι/Τελεφερίκ - Αγ.Τριάδα Πάρνηθας, Αθήνα - Θρακομακεδόνες), συν μια για Τατόι τώρα που αποτελεί δημόσιο κτήμα, λειτουργούσαν μόνο τα Σαββατοκύριακα, δηλαδή όταν τις χρειαζόμαστε περισσότερο, υπήρχε περίπτωση να έχουν οικονομική ζημία;
Δεν μπορεί κανείς να με πείσει ότι οι λόγοι διακοπής των συγκοινωνιών ίσως να ήταν οικολογικοί ας πούμε. Η ελεύθερη πρόσβαση των ιδιωτικών αυτοκινήτων είναι το κύριο πρόβλημα που καταπιέζει το βουνό, το οικοσύστημα του, και την επιζητούμενη ανάπτυξη του. Γιατί τα αυτοκίνητα, εκτός από τη ρυπογόνο και ενοχλητική ύπαρξη τους, επιπλέον μεταφέρουν τα προβλήματα και τις συνήθειες του αστικού περιβάλλοντος. Είναι άλλο θέμα για ένα φυσικό περιβάλλον ένας άνθρωπος που διέρχεται ή κατεβαίνει από ένα ΙΧ, και είναι τελείως άλλο θέμα, σημαντικά μειωμένης επιβάρυνσης, ο ίδιος ακριβώς άνθρωπος ή η ίδια παρέα, όταν φτάνει εκεί με ένα μέσο μαζικής μεταφοράς ή με τα πόδια. Στη δεύτερη περίπτωση δεν απέχουν μόνο τα συνωστιζόμενα αυτοκίνητα από το συγκεκριμένο περιβάλλον, μείωνοντας δραστικά και την περίπτωση μιας πιθανής ανάφλεξης που θα μεταδοθεί στο δάσος ή αφήνοντας ελεύθερο τον δρόμο για μια επείγουσα διακομιδή, αλλά επίσης, οι άνθρωποι που έρχονταν πριν με τα αυτοκίνητα τώρα θα λειτουργούν διαφορετικά απέναντι στη φύση.
Αυτός που πριν θα κατέβαινε από ένα αυτοκίνητο στο δάσος, μετά από μόλις μισής ώρας ταξίδι χωρίς να έχει προλάβει να προσαρμόσει τις συνήθειες του φεύγοντας από την πόλη, ο ίδιος άνθρωπος, τώρα θα φτάνει στην Πάρνηθα έχοντας προλάβει να προσαρμοστεί καλύτερα. Ταυτόχρονα, ο άνθρωπος αυτός, δεν θα κουβαλάει μαζί του τον ίδιο όγκο δυνητικών σκουπιδιών που εγκαταλείπει μετά, ούτε θα κουβαλάει μαζί του εκτός από τα εντελώς απαραίτητα, ψησταριές, μεγαφωνικές συσκευές, στρώματα, σεζ-λονγκ (βρήκαμε μια μέσα στα χιόνια πριν κανα μήνα), και άλλα διάφορα. Όλο αυτό σαν αλλαγή του τρόπου προσέγγισης από τους πολλούς, μακροπρόθεσμα και σταδιακά, θα συντελέσει και στη γενικότερη βελτίωση της σχέσης του πλήθους των ανθρώπων με τη φύση.
- Αθήνα - Φυλή παλιό τέρμα, τώρα με επέκταση μέχρι τις ταβέρνες, για τις διαδρομές προς Φρούριο, Κλειστών, Πάνα, κλπ
- Αθήνα - Μετόχι (Τελεφερίκ) - Αγ.Τριάδα Πάρνηθας, διασταύρωση Καζίνο
- Αθήνα - Θρακομακεδόνες τέρμα Φλωρίνης και Καστοριάς
- συν τώρα μια ακόμη, Αθήνα - Τατόι (πύλη Βαρυμπόπης, πύλη Λεύκας) - Κατσιμίδι (στις ταβέρνες στο δρόμο)
Έστω να επανέρθουν μόνο τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες, σαν ημίμετρο αλλά πιο βιώσιμο, με αντίστοιχη απαγόρευση της πρόσβασης ιδιωτικών αυτοκινήτων στο εσωτερικό της Πάρνηθας τις ίδιες ημέρες.
______
Η τροχοφόρα κίνηση στην Πάρνηθα
Φοβάσαι όταν ανεβαίνεις στο τελεφερίκ;
Οι προσβάσεις της Πάρνηθας
Χρήσιμα